Dom passar i guld

Tack!
För alla fina hälsningar.
Gunilla. Camilla och Maria M,
att ni tar er tid att lämna spår är så värdefullt.
Glad att ni läser och lämnar spår när ni orkar.

Jag fick ett litet ryck.
Filosoferandes om det där med guldkanter i livet.
Det behövs sånt, lite extra guld.
För sin egen skull.

Så en guldram som först var guld, sen svart, sen blå,
fick bli i guld och koppar.
För att passa ett gäng, sköna snubbar
Dom passar i guld.

Jag vet ju att ni är världsbäst på att svara på tips.
Så nu vill jag ha tips på feelgood-serier.
Inget våld eller krig.
Utan sånt som skapar ett leende, eller gapskratt,
kanske sätter igång tankarna,
det gör inget om jag gråter,
så länge det leder till något gott.
Förstås så tar jag gärna emot boktips också!

Idag skiner solen tillsammans med en temperatur på -10.
Jag har blivit bjuden på kaffe i hundhagen,
pälsbollen har lekt i snön med polarna.
Och jag har fortfarande energi kvar.
En seger som får mig att tänka ännu mera på guld.

Till er, en kram och vi ses snart.
Hannis

Ps. Anna.S, jag vet att resurserna är små.
Vilket gör mig ledsen.
För min egen del kändes det som att jag fick slå mig in.
Det tar kraft när man redan är nedsänkt.
Resurserna borde vara som störst,
bland annat inom psykiatrin.
Att behöva vänta när man inte mår bra,
är inte okej.
Men jag blir glad av att läsa att du har läkaren med dig!
Håller tummarna!

Härligt att det trots allt blev en bra jul.
Bortskämd...du är värd allt Anna!
Värmekudden blev jag avis på=))

Kattkillen alltså.
En modig kille.
Hur gammal är han nu?
Coolt att han kommer när du visslar.
Han har hittat sin favoritmänniska, minst sagt.

Stor kram till dig och det bästa nya året!










13 kommentarer:

Kia sa...

En gammal serie. Gilmore Girls. Jag älskade den serien och skulle vilja se den igen. :)
Ha en toppen helg!
Kram Kia

Mamma C sa...

Kanske Downton Abbey eller Orange is the new Black.
Kram mamma c

House and Garden by Bia sa...

Vilken cool ram till coola killar !! ;)
Önskar dej god fortsättning på nya året...
Ha det gott och sköt om dej !
Kram bia

Anna S sa...

Det var snyggt med det svartvita i guld- och kopparram.! Häftig effekt.
Håller helt med dig att guld eller silverkant behövs i livet. Hämtmat är en sån sak för mig. Blir sällan av då jag är mycket hemma.. men bland blir inhandling av ett gäng favoritrökelser en bra twist.

Du skriver så bra om det som är, hur det kan kännas att lite leva på hoppet men sträcka ut armarna efter det braiga som ändå finns.
Att bli bjuden på kaffe i hundgården lät trevligt!

Jag är övertrött nu efter besök av tre olika vänner under fyra dagar. Barndomsvännen kom i tisdags och vi hade vårt vanliga baluns , vin och soda, musik och snack om högt och lågt.
Vi somnade sent till Madicken och natten blev ganska få timmars sömn.
På onsdagen kom en vän och hjälpte mig att tvätta sånt som kommit på efterkälken pga min värk. Vi drack kaffe och pratade. Hon pysslade och städade i köket. Kändes faktiskt helt okej. Nästan som att hon var lite morsa. :-) Vi turas nog om att finnas där för varandra.
Sen idag hade jag larmet på klockan 7. En annan barndomsvän vile hälsa på. Nu vill jag ha lite egentid känner jag. Jag blir lätt trött.

Kattkillen är nio månader nu. Har växt mycket och beter sig mer och mer busigt och kattlikt.

Hoppas att det är bra med din Pälsbollen?
Min katt vill inte gå ut nu när det är flera minus och blåsigt ute. Jag förstår honom till fulllo.

Bra att du tar hand om dig och har flera i din närhet som finns där!
Kram till dig, önskan om en fin januarihelg. :-)

Flower of Fame sa...

Feelgod är väl ändå serien vänner. Mycket skratt är där i den. Härligt att höra att du har energi kvar efter din tur med Pälsbollen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Villa Freja sa...

Downton Abbey älskar jag.
Skönt med sol även om det är så kallt. Här ä det mulet idag. Kram.

HWIT BLOGG sa...

Ja dom passar verkligen i guld, killarna! Dom har nog en hel del guld på banken också :)
Får väl säga som de andra...Downton Abbey, Orange is the new black eller kanske lite Morden i Midsommer? Bara för miljön...
Ha en mysig söndag, alltid kul att kika in till dig ska du veta!
Kram från Titti

Pia sa...

En riktigt God Fortsättning till dig och pälsbollen <3 Där börjar vi idag. De där gubbarna, coola som få, de lyfts av din fina ram. Det där med guldkant ja, det är något vi behöver allihop. Vad vi har som guldkant är däremot vitt skiljt. För mig är guldkanten när jag har möjlighet att gå på meditationer, trum- eller healing har ingen betydelse, de är lika härliga. Guldkanter är även tid med krigaren, tid där vi pratar om livet, stort som smått.
Jag hade så gärna delat med mig mer på bloggen än vad jag gör, men jag väljer att inte dela all röra som är runt mig här hemma. Det är så komplext just nu. Värsta röran om du frågar mig.
Vi står vid uppbrottets rand och jag är säker på att jag går ur 2017 som ensamstående, men en väldigt stark sådan.
Önskar så att du snart mår ännu bättre och får ännu mer energi!
Ditt hjärta är så stort och vackert, fullt av glittermagi.
Kramar i massor du fina <3

LÁrt de Vivre sa...

cool bild, på coola killar...och guld klär dem. Just nu har jag köpt hem kopparspray som jag tänkte fixa ett par ramar med. Vårt ramprojekt i nya arbetsrummet, drar väldans ut på tiden...men någon gång kanske vi blir klara.

Och på tal om böcker läser jag just nu boken om Keith Richards, mannen som borde fått Nobels kemipris

TV serier ser jag gärna, men jag kan nog inte säga att något passar dig...för det är ofta om gangsters, pirater, MC killar, kriminalare,30 talsets maffia och spritförbud...så feel good, nja...mer underhållande.

Kram Kajsa

Maria M sa...

Jag tycker också att Vänner (gosh, så de har hjälpt mig "upp" under en tid) och Downton Abbey är bra serier att ta till.
Vet du, jag har också en fabläss för guldramar och de där är verkligen jättesnygga, med motiven i, grymma kontraster!
Hoppas att du bara blir starkare och friskare nu. Kram till dig.

Camilla Blihd sa...

Godmorgon Hannis! Mitt film/serie tips blir också Downton Abbey och även svenska Saltön. Fina idyller i dom bägge serierna! Kram Camilla

Bakom dörr nr. 11 sa...

Vilken vacker ram och fint foto.
Önskar dig en fin kväll
Kram Pia

Anonym sa...

Hoppas krafterna kommer och värken försvinner! En TV-serie som berört mig är den norska ungdomsserien Skam.
Önskar dig stjärnglitter och mjukhet.
Kram Gunilla