Börjar om...

Nu ska jag börja blogga igen tänker jag...
Och hinner på ett par timmar,
både skriva och radera ett och samma inlägg.
Fast jag bara skulle uppdatera det gamla.

Så jag börjar om igen.
Med utblåsta ljus.

Och stearin som stelnat till vackra konstverk.
På bordet som är skapat av en gammal dörr.
Allt blir symboliskt i mina ögon.
Och tankar.

Vackerhet, slitenhet, livslust.
Ständigt pågående och ständig rörelse.

Nåväl, jag startar svamligt.
Men lovar bot och bättring på onsdag.
Då är jag tillbaka.

Kram till er / Hannis



11 kommentarer:

Maria M sa...

Vet du kära Hannis, att ditt symbolspråk är såå vackert, så lätt att ta till sig. Jag förstår. Dina ord och bilder är i en klass för sig.
Jag hoppas att du mår bättre och får tillbaka styrkan.
Skriv i den takt du orkar, vi är ett gäng som väntar ändå, i lugn och ro..
Kram!

Mamma C sa...

Du är så välkommen oavsett du svamlar eller inte.
Kram mamma c

annika sa...

Ser fram emot när tidboch ork låter dina vackra berättelser dansa fram. Stor kram

Kia sa...

Kom när du är redo. :)
Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Finurliga fröken sa...

Jag saknar dig ❤ Men de är viktigt att du tar han om dig och gör de du vill och behöver. Massa kärlek till dig.

Finurliga fröken sa...

Jag saknar dig ❤ Men de är viktigt att du tar han om dig och gör de du vill och behöver. Massa kärlek till dig.

Anna S sa...

Hej! :-) Känner igen det med symboliken en kan se i det mesta i livet. Ibland får jag mycket såna tankar när jag 'ramlat igenom saker' och lite börjar falla på plats igen efter en kaosig tid.

Det är toppen när livet börjar komma tillbaks till en. Jag märker det genom att jag blir sugen på saker. Att äta riktig mat och gilla att vara vaken.
Det kan verkligen gå i petider det där. Men det känns som en bra grej när jag väljer att säja jag vill.." istället för "jag måste/ borde". För en väljer ju själv vissa saker. Absolut inte omständigheter, men hur en själv tänker om allt.
Jag har länge varit mycket tyngd av saker jag inte kunde eller kan påverka. Alldeles för lätt att mentalt hacka på mig själv i tid och otid. Det bygger verkligen inte upp.

Hoppas att din dag blev fin! Tända ljus är mysigt och kanske särskillt välbehövligt nu när det fortfarande mörknar ute relativt tidigt på eftermiddagen. Fast det känns och syns att det är ljusare ute nu. Lite 'nystart' om jag skulle våga mig på det.
Kramen och mjukhet

Flower of Fame sa...

Det är så härligt att du är tillbaka. Älskar att läsa om det du skriver. Härligt med stearinet som rinner. Ha en fin dag Kram Pernilla

HWIT BLOGG sa...

Bara bilden på ljuset är vackert...sen toppat med lite vackra ord! Behövs inte mer än så ju...
Ha en härlig vinterdag!
Kram Titti

House and Garden by Bia sa...

Härliga bilder...funderar också på att göra ett vardagsrumsbord av
en gammal dörr, det är såå coolt !
Nu blir det snart ett yoga pass tror jag ;)...
Ha det gott !
Kram

✫ Fru Eriksson sa...

Riktigt vackert med sterarin ...
Ha de gott❣

/Kram