Från perfektion till det operfekta

Den här tiden alltså, jag vill bara hem.
Krypa in i min koja med en bok och försvinna i det.
Inte för att jag inte tycker om tiden,
utan för att den är kopplad till lugn för mig.

Det är så otroligt skönt att komma hem efter pendlandet,
till det där lite operfekta.
Ännu mera nu när jag jobbar med sånt som kräver perfektion.


Så det är här jag borstar bort allt.
Sånt där vardagstjafs och arbetsrelaterat.

Har ni någon sån plats?
Där ni bara släpper allt?

Härlig start på veckan till er som kikar förbi.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, fnissar gott åt ditt omflyttande av saker.
Det är ju samma här.
Vet inte hur många gånger jag flyttat mitt köksbord,
för att sen ställa tillbaka det på exakt samma plats...

Så jobbigt att du har haft mycket värk.
Allt sånt tar sån kraft.
Hoppas att det är lite bättre nu.

Hur var din helg?
Hoppas bra!
Kramen





6 kommentarer:

Mamma C sa...

Tycker nog det räcker med att komma hem bakom sina egna väggar för att varva ner. Men en bok i örat och täcket upp till näsan är inte fel det heller.
Kram mamma c

Flower of Fame sa...

Att ha en plats att boosta på är bra. Jag är mycket i min trädgård nästan hela året. Nu är det dock inte lika mycket. Lite kallt. Men att få pyssla inne ger också energi. Ha en fin kväll Kram Pernilla

House and Garden by Bia sa...

Ser mysigt ut där i sängen...lugnt och stilla ;))
Jag har nog ett par ställen där jag trivs och det är lugnt och skönt....torpet på sommar och höst...bloggrummet...mitt lilla enkla växthus (som jag köpte i somras). Det är mysigt att vara hemmavid, överhuvudtaget ;))
ha en fin dag nu !
Kram kram

Anna S sa...

Ja, alltid så gott att komma hem till sitt eget. Kan förstå att du vill vara hemma. Denna tiden på året brukar alltid kännas lite ruskig för mig.
Hoppas att du kunde ladda dina batterier riktigt mycket under helgen! Bara vara och pyssla i lugnet.
Jag fick en släng av sjukdom i helgen och behövde vila. Hade dock mycket som varit förvarat under sängen innan den klövs mittitu plus skåpet jag börjat ta ut saker ur. Fick ingen ro utan pressande mig att hitta nya förvaringsplatser för allt som stod på golvet.
Fick mycket gjort men idag däckade jag och sov hela dagen. Gissar att allt tog ut sin rätt.
Jag är inte den bästa att lyssna på när jag måste vila kropp och själ. Gammal " duktighet" som inte är så nyttig.

Har också träffat en vän i helgen. Var över på kaffe och konstigt nog klarade lattetypen att dricka svart kaffe. Det var riktigt gott.

Kattkillen verkade känna sig lite försummad när matte bara sovit hela dagen. Nu är han ute.
Han har blivit kompis med kattjejen i huset. När han accepterade att hon bestämmer. Han svansar efter och verkar begaistrad till max.

Önskar dig finaste veckan. Kram!

annika sa...

Älskade vän 💙 Nu längtar jag efter att träffas.

Pia sa...

Att krypa in sitt egna efter en dag är lycka. Jag har ingen specifik plats här hemma, men köket/vardagsrummet är min oas. Där gör jag allt och med följden att allt finns där.
Jag vill ha ett levande hus, inte något som är till utställning.
Mitt hjärta gråter en skvätt när jag sitter och försöker laga mitt fina halsband, det brister av troget användande. Först som just halsband men sedan som radband i mina meditationer. Och jag har blivit bättre på att meditera vilket ger som följd att jag slitit ut det. Jag lagar och lappar för jag kan inte vara utan det. På så sätt är du alltid med mig när jag omvandlas till min blå drake och flyger iväg.
Kramen
Pia