Det enkla är gott nog

Jag tog höstlov.
Några dagar ledigt från jobbet.
Så även från bloggen.

Istället så läste jag.
Och plockade fram så mycket ljusstakar det gick.


Trä och mässing.
Huller om buller i sin vackerhet.

Det gör liksom inget,
att det blir mörkt tidigt nu.
När man kan sitta i skenet från ljus,
låta ljusslingor glittra och vira in sig i varma filtar.

Det är att göra det bästa av det som är.
Ni vet, det lilla som blir det stora.
Det är en av mina favoritkänslor.
När man landar i att det enkla är gott nog.

Så startar den här veckan.
Hoppas att du som kikar in här får en mjukstart.

Kram Hannis


7 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så härligt det låter. Att få vira in sig i en filt med levande ljus. Här har det varit en intensiv helg med mycket flyttande och målande. Men det har gått bra. Ha en fin dag Kram Pernilla

Mamma C sa...

En massa levande ljus är mysigt och kanske en bra bok till det. Ha en fin mjukstart på veckan nu.
Kram Mamma C

Kia sa...

Skönt med höstlov. Det fick vi också alla tillsammans med lillebror. Det var himla bra tajmat! : )
Idag verkar det inte vara hans dag...vill inte komma till ro och jag får inget gjort.

mammamageappen prova den. en app man laddar ner med övningar i olika steg. Bra för alla. Jag provade den redan innan och det verkar inte så jobbigt men det tar.

Kram Kia

Anna sa...

Att pausa ibland är välbehövligt. Och gott med ljus och värmande filt när man läser. /Kram, Anna

Anna S sa...

Så fint att få läsa ett inlägg från dig! Det lät skönt med höstlov och egentid med böcker.
Här har det också vilats endel de sista dagarna. Var inne i ett virrvarr av oro och självdestruktiva känslor. Började vakna och se att jag gråtit på natten , under ett par veckor. Det är bra att sorgen kommer ut och inte etsar sig fast i det inre landskapet. Mår bättre just idag då jag sovit ikapp och haft lite rutiner.
Katten agerade väckarklocka genom att lägga sig på en hylla med sköra koppar. Och sen jama, så att jag säkert skulle flyga upp som värsta skottspolen. Det går jättebra med kattkillen. Nu sover han längre och är ute själv timmar i sträck. Och kommer springandes som en hund när jag ropar på honom. :-)

Har sagt det förut, men säjer igen att ljusstaken i brons med den lille människan på är så fin!
Jag började klura idag på om jag vill ha tatueringar. Tror att många små, på armarna skulle vara min grej. Kanske nån miniatyrperson och lite random romerska siffror.

Fin fortsatt vecks till dig! Se upp i halkan. :-)
Kram!

Maria M sa...

Jag har saknat dig, skönt att du finns. Och visst är det härligt med det här omfamnande mörkret, så kravlöst och lite skyddande. Och i skrivande stund hör jag någon skotta snö med en spade, mitt i natten...nostalgi.
Lev väl, kram till dig.

annika sa...

Så märkligt att det blev vinter och mörkt när vi reste, känns lite overkligt. Fina ljusstakar och man kan inte få för mycket ljus. Kramar!