Ta det för vad det är

Den där förkylningen är fortfarande med mig.
Även om jag är bättre så är tröttheten där.
Precis när det är så mycket som jag vill göra klart.
Som att ta tag i rummet där den stora mattan jag fått har hamnat.

Tittar på den och tänker att det sannerligen blev färgglatt igen.
Att den passar ihop med grått och guld.
Sen går jag och vilar igen.

För det är ungefär så det är nu.
Mycket tid går till återhämtning.
Annat läggs på hög.
Men snart så ska det väl vara över.
Det finns ju faktiskt värre saker i livet.

Ibland får man bara ta det för vad det är.
Och sluta intala sig att man måste göra saker.
Så jag gör så.
mest hela tiden om jag ska vara ärlig.
Det är därför det liksom går lite upp och ner här.

Hoppas att ni har haft en fin helg.
Kram Hannis

Ps. Anna.S det kommer i perioder,
det där med meningslösheten och håglösheten.
Ibland bara är man i det.
Eller man, du, jag och några till i alla fall=))

Jag känner mig frustrerad stundvis.
På den jädra förkylningen och hostan.
Att jag inte orkar.
Får liksom påminna mig själv om hur det
känns när andra saker slår till i livet.
Du vet vad jag menar.
När svärtan slår till.
Då känns det här lättare.

Fasiken att värken är där!
Skulle vara skönt om du fick vila från det ett tag.
Hoppas att det vänder,

Kramen!




6 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så tråkigt att du fortfarande är förkyld. Hoppas du snart är helt frisk igen. Ha en fin dag Kram Pernilla

Mamma C sa...

Skit när den aldrig ger med sig din förkylning. Jobbigt att gå och känna sig matt en längre tid.
Som du läst hos mig så har vi köpt hus i Spanien. Så just nu är det bara en massa tankar i skallen kring det.
Kram Mamma C

Kia sa...

Det var en långdragen sak du åkt på.....
Hoppas du slipper den snart.
Här har jag en långdragen start.....
En envis kille som inte vill ut i det blåsiga höstvädret. Han ligger där och lurar och retas lite.
Ger sig till känna för att man ska tro men sen så nä har ingen lust.
Kommer väl utan förvarning sen istället.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

House and Garden by Bia sa...

Grått och guld låter härligt !!
Gillar båda färgerna...och vilken härlig kombo sen ;)
Jag har nog lite av dom färgerna i vardagsrummet nu...
Hoppas du har det bra vännen !
Kram bia

Anna sa...

Det tycks som om det är många som är förkylda och sjuka just nu. Hoppas att du snart mår bättre. /Kram, Anna

annika sa...

Kryakramar i stora lass! Mailat dig ;)