Så vacker i sitt förfall

Ni kanske kommer ihåg den där kålen.
Som fick mig att nästan svimma av lycka.
Angripen av larver.
Så vacker i sitt förfall...

Min vän säger att det är årets misslyckande.
Jag tänker att det hör till.
Att det kanske är bättre att se det som årets utmaning.

För är inte naturen, precis som livet,
fyllt av utmaningar?
I att hitta sätt att få det att fungera,
i med och motgångar.
Utan att hela tiden se det som ett misslyckande.

Oavsett om det är en kål angripen av larver,
eller en själslig resa,
så är det ju utmaningarna som har givit mest.

Medgångarna har fått mig att omedelbart må bra.
Men motgångarna har fått mig att växa.
Även om jag inte alltid har segrat.

Så kan tankarna fara iväg.
När man fotar kål så vacker i sitt förfall.
Och nu...
ska jag sakta prova att jobba igen.

Fin måndag till er.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, jag brukar aldrig vara förkyld,
så det här blev liksom lite mycket.
Brukar inte äta mediciner heller så det var
till en början en viss irritation=))
Men nu börjar jag bli människa igen.

Jag vet att det är svårt att få terapi nu,
vilket jag tycker är en katastrof!
För det ska inte handla om tur,
eller köer.
När man behöver det, ska man få det.
Att inte det prioriteras är för mig
ett kvitto på okunskap hos dom som
fördelar resurser.
Psykiatri ska prioriteras lika högt
som fysiska sjukdomar.
Jag håller tummarna stenhårt för dig!!

Skrattar när jag läser om din underbara katt!
Klart att han har självförtroende.
Han har ju världen bästa människa bakom sig.
Katter är speciella.
Det går aldrig att styra deras personlighet.
Ibland undrar jag,
 om dom tror att dom styr hela världen=))

Hoppas att du är okej,
att dagarna är mjuka mot dig.
Stor kram





7 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Vilket fint tänkt att se det som en utmaning. Det tar jag till mig.
Hoppas att du kommer klara av att jobba idag och att du blir helt frisk snart! ❤
Krya på dig fina kvinna!
Kram.

Flower of Fame sa...

Visst är det så attman lärt sig mest på motgångarna. Allt kan inte bara gå i medvind då vore livet tråkigt, Ha en fin dag Kram Pernilla

Mamma C sa...

En jättefin liknelse du gjort.
Kram mamma c

Kia sa...

Visst är det så. Motgångarna kan få oss att växa och utvecklas och komma med lösningar.
Medgångarna är glädje där och då. Man lär sig inte lika mycket av det.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Finurliga fröken sa...

Du har så rätt. Och skriver så vackert. Dessutom är den angripna kålen fantastiskt vacker. Kram

annika sa...

Alltid det svåra som får en att växa, även om det inte känns så i stunden. Skönt att du mår bättre. Ha en fin vecka 💜

LÁrt de Vivre sa...

jag måste säga trots anfall av larver så gav en dig ett vackert mönster. Vissa saker tycker jag är svårt att odla och få något till men då brukar jag testa något annat eller testa en gång till.

Kram Kajsa