Det där skåpet

Skåpet står nu på plats och ska göras om till tv-skåp.
För jag avskyr att tv:n syns.

Den saliga röran uppstår direkt.
För in i skåpet ska även böcker och annat smått.
Älskar det.
När jag sicksackar mellan saker i väntan på.
På bilden ser ni också en gammal mässingslampa som ska bli ljusstake.
Och tavlor som fortfarande inte kommit upp.
Framtida småprojekt.

Det fanns en tanke om att måla skåpet.
Men jag tror att det får vara som det är ett tag till.
Slitenheten i det är vackert som det är.

Det här blir veckans projekt.
Lite lagom sådär.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, gillar liknelsen,
små moln av turbulens.
För så är det ju.
Det har släppt nu i kreativa kaoset=))

Jag visste inte att det tog så lång tid
för katter att lära sig vägen hem.
Fast samtidigt så är det ju logiskt på ett sätt.
Dom är ju bebisar dom också.

Om jag inte vore borta så mycket skulle jag skaffa katt.
Dom är speciella.
Som att dom har sinnen som vi inte vet så mycket om.
En hund är ju mera lättläst och flockbunden.
Katter känns som att dom har sin egen frihet
på ett annat sätt.

Hur var din helg?
Kramen

10 kommentarer:

Finurliga fröken sa...

Vilket vackert skåp! Och vilket smart sätt att förvara tv på. Kram

House and Garden by Bia sa...

Förstår att du älskar ditt skåp...det skulle jag också ha gjort om jag hade ägt det ;))...och min helg var bra !
Idag är det min tvättdag...mulet ute och dagen går i stilla lunk ;)
Hoppas du har det bra ;)
Kram på dej !

annika sa...

Underbart slutet skåp! Min mormor hade ett liknande. Du verkar piggare, skönt! Kram 💛

LÁrt de Vivre sa...

vackert skåp från en era där möbler var så vackra..just nu har vi fastnat lite för 20 talet och den jugendska charmen.

Kram Kajsa

Mamma C sa...

Så vackert, tycker också den ska behålla sin skönhet utan färg.
Kram Mamma C

Hanna sa...

Vilket vackert skåp! Jag tycker inte att det ska målas. Så fint ändå.

Anna sa...

Det är mysigt det där när man är i planeringsstadiet. Och det blir säkert jättefint. /Kram, Anna

Anna S sa...

Så vackert skåpet är. Och det passar bra hos dig. Jag gillar egentligen inte heller när TV'n syns. Började bygga ett tunnt skåp med ram i våras, men sen kom jag inte vidare på det.
Ska se om jag hittar en annan lösning för att trolla bort TV'n senare. En tillräckligt bestämd trollformel . ;-)

Så gott att du kommit ikapp lite efter luftrörskatarren! Det tar verkligen på ens krafter att inte må bra , fysiskt som psykiskt.

Helgen här var lugn. Jag sov ikapp efter att ha varit vaken ett dygn. Träffade brorsan och åt sushi.
Sömnen är verkligen si och så nu. Inatt vaknade jag en massa gånger innan det var dags att gå upp vid sju. Har varit och tagit prover igen då jag en kort tid smaskat i mig en medicin som kan skada levern. Sjukhuset blev oroliga och ville att jag skulle ta blodprover direkt.
Hoppas att de inte visar nåt knas med levern.
Samtidigt skulle jag gärna ha lite klarhet i varför mina leder och muskler värker så hemskt från stund till stund. Ibland kan jag inte röra mig.

Hoppas att din vecka blir fin! Och hej och klapp till Pälsbollen. Kram!

Flower of Fame sa...

Så fint skåp. Klart du ska ha det som det är. Ha en fin kväll Kram Pernilla

annika sa...

Inte slutet, slitet ska det stå!