Spår från en helg

I ett anfall av friskhet i helgen,
 så släpade jag fram symaskinen.
Klippte i min absoluta favoritsjal.
Den får bli en kimono istället.

I alla fall en början,
 tänkte jag när jag insåg att jag orkade 5 min i taget.
Sen släppte jag allt och lät resterna ligga kvar.

Istället bestämde jag mig för att lyssna på kroppen.
Så jag tände ljus.
Bläddrade lite i en bok.
Inget kolla dator eller telefon.
Drack mängder av citronvatten.
Sen ännu mera vila.
Tänk att det ska ta så lång tid,
 att lära sig att vila faktiskt är det som funkar

Nu ska jag prova att jobba.
Sen ska jag sy klart.
Och visa er den enklaste sömnad som finns.

Ha en bra start på veckan.
Kram Hannis

4 kommentarer:

annika sa...

Krya på dig min vän ❤️️

Mamma C sa...

Hoppas du känner dig lite bättre nu.
Kram Mamma C

Flower of Fame sa...

Härligt att du lyssnar på din kropp.vila är viktigt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Kia sa...

Japp, vila är bra när kroppen inte vill.
Ingen ide att stressa på då blir det mer långdraget istället.
Krya på dig och ha en toppen vecka!
Kram Kia