Dom faller från himlen igen

Det blir symboliskt,
när man står i blöta löv och funderar på livet.
Och en fjäder kommer fallande,
som ett svar i enkelhet.

Plockar upp den med mjuk hand och granskande blick.
Dom faller från himlen igen, säger jag tyst.

Det finns dom som hävdar att en hittad fjäder,
 står för andlig utveckling.
Så kanske det är.
Jag väljer att tro så, där bland dom blöta löven.

För ibland så är ju livet så.
Att det är inte bara fjädrar som faller från himlen,
utan även utmaningarna,
som i sin tur oftast leder till andlig utveckling.

Det låter så stort med andlig utveckling.
Ibland handlar det bara om det enkla.
Som att hitta nya vägar.
Istället för att stampa på gamla.
Att tänka bortom andra människors tyckande,
normer eller som sig bör.

Oavsett vad som än hänt i mitt liv,
så har jag alltid letat nya vägar.
Det är det konstanta målet.
Förmodligen det enda jag aldrig ändrar på,
i min annars rätt så föränderliga värld.

Så med tankarna om utveckling och nya vägar,
bäddar jag försiktigt ner fjädern i min ficka.
En drömfångare håller på att skapas.
Fjädern ska bo i den.
Den hör hemma där.

Kram Hannis






8 kommentarer:

Mamma C sa...

Instämmer helt i din text.
Ha en bra dag.
Kram mamma c

annika sa...

Så vacker tolkning, har aldrig hört det tidigare, men tror direkt på den! Hoppas dagen blir fin och så fina bröllopsbilder i förra inlägget! kramar

Finurliga fröken sa...

Aldrig hört att de ska vara så när man hittar en fjäder men så fint. Undrar hur de blir för mig som hittar fjädrar hemma varje dag från våra höns. Kalkonens fjädrar samlas i köket då dom är så vackra. Men en drömfångare kanske jag skulle ge mig på. Har ju gjort tidigare och med dom vackra fjädrarna vi har hemma blir de extra vackert. Kran

Finurliga fröken sa...

Aldrig hört att de ska vara så när man hittar en fjäder men så fint. Undrar hur de blir för mig som hittar fjädrar hemma varje dag från våra höns. Kalkonens fjädrar samlas i köket då dom är så vackra. Men en drömfångare kanske jag skulle ge mig på. Har ju gjort tidigare och med dom vackra fjädrarna vi har hemma blir de extra vackert. Kran

Flower of Fame sa...

Lustigt jag hann läsa ditt inlägg imorse men inte hann jag kommentera. När jag kom hem från jobb låg det två fågelfjädrar framför dörren när jag kom hem då tänkte jag på vad du skrev. Din vackra tolkning bär jag med mig. Ha en fin Kväll. Kram Pernilla

House and Garden by Bia sa...

Jag som alltid snavar över fjädrar !!...men för mej är det ett tecken från änglarna...
Ha ett fint slut på veckan !!
Kram bia

Hemma på Sjuan sa...

Vackra bilder, fin text. Som alltid inne hos dig. Hoppas dina bröllopsbilder blir bra, kram Suss

Kia sa...

Ja, så kanske det är! Har inte koll på fjädrar och inte hört det förut men varför inte??

Japp, en lillebror. 3 bra barnvakter har vi. :)
6 veckor kvar så nu går det undan. Tycker att det är långt kvar men han är beräknad tills nästa månad och september har snart gått halvvägs.....

9 kaniner har vi nu. Ett litet gäng. Förhoppningsvis kommer det en sista kull i slutet på månaden för det här året. Sen blir det nya i vår/sommar. då lär nog flocken ökas lite för någon vill vi spara så vi har något av vara egna att visa upp på utställning. Lätt att de blir fler! Men gosiga är dom.

Ha en skön helg!
Kram Kia