Bland damm och rosa blommor

 Det blev ett avbrott här.
För att jag blev sjuk igen.
Jag gick och jobbade efter en vecka hemma.
På tredje dagen så kom det tillbaka.
Och knockade mig fullständigt...

Så i sällskap av luftrörsvidgande mediciner,
 har jag suttit upp och sovit ännu en vecka.
Det som bara var en förkylning för tre veckor sen pågår fortfarande.
Ett friskhetstecken är dock att jag faktiskt börjar känna lite rastlöshet,
tillsammans med hostan.

Jag har ställt min Rosenskärm på skåpet framför sängen.
För att få lite energi av de rosa blommorna.
Dom blir som ett ljus i dammet som ligger där det ligger.
Och får ligga ett tag till.

Rosenskärmen fascinerar mig.
Den kallas "trendblomma" fortfarande,
 men är egentligen en mormorsblomma som kommit igen.
Min egen mormor kommer ihåg den sen hon var liten.

Ska bli intressant att se om jag lyckas få den att blomma igen.
Enligt kunniga ska den gärna övervintra svalt.
Vet ni vad den vill ha?

Nu återgår jag till varmt te och ett försök att läsa lite.
Vi hörs snart igen.
Kram Hannis


9 kommentarer:

Marika sa...

Å där är du ju! Jag undrade just vart du tagit vägen. Saknade dina fina bilder och vackra text. Kramar

Anna S sa...

Hejsan Hannis! Å , vad jobbigt för dig att bli sjuk igen med luftrörskatarr och allt. Bra att det finns medicin och bra att du känner dig på bättringsvägen! Saker som ger energi är bra grejer när man behöver fylla på .

Här har det varit mindre bra igen. Ledsen att du känner igen och vet vad flashbscks gör med en. Jag har ofta svårt att få ork att leva när det är som värst. Men det känns bättre när det läkt ut.
Känner att jag behöver en trygg kontakt att gå i terapi hos. Har träffat en ny läkare som verkar bra. Udda men det känns som hen lyssnar och till stor del förstår. Jag ska bli kallad till utvärdering för traumaterapi. Något jag tror jag behöver. Det är svårt att få terapi nu, men jag häller tummarna.

Idag var en hjälpare här och hon märkte att det är tufft nu. Stela leder, så det blev en kortare promenad. Katten är ute själv nu, och hittar hem. Han battlar med de andra katterna och verkar ha nät övertag så ung som han är. Hans självförtroende verkar öka av att bli betrodd med att vara ute själv. Jag håller ett öga då och då givetvis.

En trevlig kille på sjukhusets växel gjorde min dag. Han sa att jag inte behöver stressa fram papper och penna " jag slutar om en timme!"
Jag sa " okej! Vad bra, då fikar jag under tiden!". Sen sa jag att han är en trevlig kassörska. :-)
Vad lite skoj bemötande kan göra skillnad.

Önskar dig vila och aktivitet med pyssel i den mån som känns bra. Kramen

Mamma C sa...

Blommor är som kläder nu för tiden. Många gamla blommor från förr som blivit en trend i att ha bland de unga.
Kram Mamma C

Flower of Fame sa...

Stackars dig. Ett stort krya på dig så du snart blir frisk. Så vacker blomma. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Finurliga fröken sa...

Nej va tråkigt att du är sjuk. Och så länge. Men de låter som att de går åt rätt håll nu. Krya på dig och ta hand om dig. Kram

Finurliga fröken sa...

Nej va tråkigt att du är sjuk. Och så länge. Men de låter som att de går åt rätt håll nu. Krya på dig och ta hand om dig. Kram

Kia sa...

Men vad drygt att det är så långvarigt! Den som spar han har....
Hoppas det släpper snart och du piggar på dig. Inte kul!
Något som är kul är att vi har fått 4 små kaninungar. :)
Årets sista kull.

Ha en toppen helg!
Kram Kia

annika sa...

Skönt att det är lite bättre! Älskar den där blomman, har tänkt köpa en länge, men har ingen bra plats för den... Mormorsblomma låter så fint. Kramkram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hoppas att du kryar på dig nu när du får vila. Vilken fin blomma och så vackert du har fotograferat den. De rosa kronbladen framträder så vackert mot den mörka bakgrunden.
Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina