Andras lycka

Jag fotade bröllop i lördags.
Tillsammans med ett regn som aldrig ville sluta falla...
Och en brud som aldrig slutade att le.



Det är det där med andras lycka.
Att få ta del av den som utomstående.
Få höra berättelser från en relation,
som idag ofta redan innehåller barn, vaknätter,
sommarstuga och vardag.

Det gör ju också att man redan nött på varandra,
prövats lite eller mycket.
Det är vackert tycker jag.
Att vardagen är där.
Och hyllas på sitt eget sätt,
en dag där det är allvar blandat med lycka.

När festen börjar åker jag hem.
För att påbörja efterarbetet.
Drar djupa andetag.
Det är alltid nervöst.
Att börja titta på det man har gjort.
Förevigat andras lycka.

Nu ska det göras klart, levereras,
och bli ett fint minne att titta tillbaka på.
Andras lycka,
det är fint att få ta del av det.

Fin start på veckan till er.
Kram Hannis


9 kommentarer:

Mamma C sa...

Magiskt att få redigera bilder från ett bröllop.
Ha en bra vecka.
Kram mamma c

Mamma C sa...

Magiskt att få redigera bilder från ett bröllop.
Ha en bra vecka.
Kram mamma c

Kia sa...

Vad roligt!! Foton är det bästa som finns speciellt från sådana tillfällen.
Förra veckan lämna jag över ett USB till en kompis. Med dom bilderna jag hade från deras bröllop i somras. De hade fotograf men de är ändå kul att få det som andra tagit.
Hoppas du blev nöjd med din fotografering! Men det tror jag, du tar så fina bilder med känsla.
Kanske ska leja dig senare i höst...tänkte ta bilder på alla tjejer med sin lillebror. :)

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Finurliga fröken sa...

De är verkligen nått speciellt med att få vara med på ett bröllop. Att någon väljer just mig för att föreviga deras dag. En stor ära. Kram

Finurliga fröken sa...

De är verkligen nått speciellt med att få vara med på ett bröllop. Att någon väljer just mig för att föreviga deras dag. En stor ära. Kram

Helén i Vilrummet sa...

Jag tänker på det där med att man idag redan känner varandra utan och innan när man ingår äktenskap. Så mycket enklare. Man vet liksom vad man får. Tänk förr när man inte alltid kände sin partner så väl och hade framför allt inte delat bo med den före bröllopet. Vilket vågspel. Det kunde bli hur bra som helst, och inte alls så bra. Och skilsmässa var det inte tal om på den tiden. Ja, det är verkligen annorlunda idag. Länge leve kärleken!
Kram Helén

Bakom dörr nr. 11 sa...

Åh vad roligt att fota ett bröllop, skulle jag också vilja göra,
men jag vet inte om jag skulle våga :)
Önskar dig en bra start på veckan.
Kram Pia

Flower of Fame sa...

Det är klokt att göra så. Att man nöter lite på varann och känner att det är vi. Jag och min man är inte som för snart 30 år sedan. Men man växer samman och ändras med vägen. Ändå en härlig känsla. Vackra foton du tagit. Tack för din fina komplimang om mitt hår. När jag klippte av det var det inget lätt beslut.. Ha en fin kväll Kram Pernilla

✫ Fru Eriksson sa...

Waoooooo.....
/Kram Kram