Det där med ordning...

Det har varit mycket senaste veckorna.
Trots att det inte skulle vara det...
Känner ni igen det i era liv?

Ett hus på sju rum och kök skulle tömmas och renoveras.
På alldeles för kort tid med vattenläcka mitt i allt.
En flytt åt en vän, en brand i flyttbussen..
Inga människor blev skadade och det var små incidenter.
Men tillräckligt för att skapa kaos och tidsbrist.

Saker jag har haft utställda lite överallt,
är hemma igen i en alldeles för liten lya.
Som inte har något förråd...

I hallen står nu ett av mina gamla köksbord,
på det en guldspegel, hattaskar och tavlor.
Nu har det dessutom blivit en plats att slänga av sig kläderna på,
och smyckena efter en dag på jobbet.

Jag skrattar över lyxproblemet.
För det är vad det är, så är det faktiskt lite typiskt mig också.
Det där med ordning är inte min styrka.

Så måste jag be om ursäkt.
Till er som har mailat.
Era mail har hamnat i skräpkorgen.
Jag håller på och svarar på dom nu!
Och har förhoppningsvis ordnat inställningarna,
så att det inte ska hända igen.

Så lite så är det.
Lite stress, lite kaos, mycket renovering.
Men fortfarande sommar.
Gott nog tycker jag.

Hur har du det?
Kram Hannis

Ps. Anna.S limma på insidan av en burk!
Att jag inte tänkt på det.
Någon gammal glasburk ska man ju kunna hitta på loppis.

Låter som att Mr T är en mycket vacker herre!
Att han gillar fötter är ju urgulligt=))
Hehe, älskar när kattungar går till attack.
Inte lika kul när dom är vuxna dock...

Hoppas att du fått vila och känner dig bättre.
Kram!


11 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Låter som du har det hektiskt. Var bara rädd om dig i allt. Här är det semester en vecka till. Följer med mannen till Stockholm på hans jobbresa. Ha en fin dag Kram Pernilla

Mamma C sa...

Ibland konstigt nog så händer allt på en och samma gång. Precis som när man tycker att livet är lite öken, och det inte händer ett jota.
Simma lugnt 😉
Kram mamma c

Helén i Vilrummet sa...

Ur kaos kommer ordning även om det är lite jobbigt när man är mitt i det. Hoppas du får lite återhämtning snart.
Kram Helén

Anna S sa...

Hej! Sån otur med vattenläcka plus sen en brand på det. Men så väldigt bra att ingen levande blev skadad!
Tack för det du skrev i ditt förra inlägg också! Värt att tänka på; vi är där vi är med det vi har omkring oss. Förhoppningsvis bra och självvalda saker och sammanhang. Så är alla andra också. Jag känner att jag börjar lands lite i den vetskapen nu. Efter mänga år och ilska och en känsla av att vara ensam.
Man kan inte ändra på en annans resa och vetskap om de inte är redo. För mig tog det många år. Mej på något sätt har jag svaren jag behövde och en tillvaro som är trygg. Idag väljer jag själv. En sån otrolig lyx.
Såklart styr en inte alltid över hur man mår, men det är okej det med.

Har fått sova bättre några nätter nu och är inte totalt utpumpad. Fär komma ihåg att återhämtning är viktigt mellan varven. :-)

Å, dina belamrade ytor hemma känns igen! Det är verkligen ett lyxproblem men ett problem nog att ha och som kan bli lite störigt om man bor litet. När en önskar mer och större ytor att ha sina tingestar på. ;-p

Hoppas att du har möjlighet till rekreation denna vecka som kommer! Mjukhet och kram till dig!

VisaLiza sa...

Märkligt det där livet hur det har förmåga att samla många konstigheter på kort tid. Låter onekligen som mycket att hantera på en och samma gång. Kramar Liza

Finurliga fröken sa...

Tur att du kan skratta åt de. Men kom ihåg att ta hand om dig. Men de tror jag att du är bra på. Kram

Finurliga fröken sa...

Tur att du kan skratta åt de. Men kom ihåg att ta hand om dig. Men de tror jag att du är bra på. Kram

annika sa...

Ojoj det räcker till att få snurr på saker för bara en sak men här var det flera som hände. Förstår att du haft mycket att göra. Och du, svårt med ordningen när man får många saker på litet utrymme. Men jag tror du har en trivsam oordning :) Kramar

HWIT BLOGG sa...

Precis som livet är! Man vill ha ordning men det är ständigt kaos, inget blir som man planerat och tänkt...
Ta ett djupt andetag eller två och en kopp te - det hjälper alltid :)
Kram från Titti

Kia sa...

Ja, ibland kan det bli lite mycket. Allt kommer på samma gång men det brukar lösa sig.
Sitter nu på tåg från Jönköping med A. Vi har hämtat en kaninkille. Inte den närmaste men vad gör man när det är svårt att få tag i rätt färg.

Ha det toppen!
Kram Kia

Konsten att leva sa...

Jag skulle nog kalla det för ett angenämt kaos som du har i din lägenhet...lite kanske av lyx...fast i kaotisk form

Kram & ha en fantastisk helg