Den där mamman jag har

Först, Carina, du hade rätt, det är en sammetsblad!
Tack snälla för hjälpen!
Och du, här behöver man inte säga förlåt.
Hos mig lämnar man kommentarer om man hinner och orkar=))
Så tack igen, nu kan jag vårda min nya "bebis" på bästa sätt.
Kram till dig!

Sen,
jag tar med min ena guddotter på loppis.
Hon ska flytta hemifrån,
 så jag tänker att det är bra att lära sig hur man bygger ett hem,
 utan att bli ruinerad.

Vi strosar runt och hon plockar på sig saker.
Att hon har god smak visste jag redan,
vackert porslin, krackelerade skålar och egna ljusstakar.
Hon är strålande nöjd.

Jag ser ingenting jag vill ha.
Men så finns det ett rea-bord.
Med ganska dyra saker.
Blicken fastnar på en grön porslinsskål med lock.
Trots rean är den lite dyr för att vara loppis.
Så jag avstår.
Men den är liksom kvar i huvudet...

Berättar för mamma när jag kommer dit.
Om vackerheten.
Den där lilla krumeluren på locket.
Färgen på den.
Det är nästan löjligt, hur kär man kan bli i en sak.

Dagen efter är jag hos mamma igen.
Och hon ger mig ett paket.
Porslinsskålen!
Hon har gått och köpt den.

Jag blir så jädrans glad.
Kanske inte mest för porslinsskålen först.
Utan för handlingen och tanken.

Så nu står den där.
En ytlighet som gör mig glad i sin vackerhet.
Från den där mamman jag har.
Så den är förstås extra speciell.

Till er, en fin dag.
Kram Hannis

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Så vacker den var och färgen är underbar. Och det värmer i ens hjärta när man kan ge eller göra något för ens barn som gör dom glada och lyckliga.
Kram Mamma C

annika sa...

Åh. Vacker skål. Vacker mamma. Kram

Anna S sa...

Så kul och bra att gå på loppis med en av dina skyddslingar ! Minns att min familj jag växte upp i brukade gå på loppis på lördagarna. Då var det bland vissa ansett lite "fult" att inte köpa saker nya, oanvända. Men ibland hittade man fina och unika saker. Loppis och secondhand- intresset har sedan varit kvar hos mig, mer eller mindre brinnande.
När jag studerade i en annan stad så var det självklart för mig att klara ekonomin genom att köpa begagnad säng tex.
Och de där små fynden..som är unika och annorlunda. Vacker skål! Den är verkligen speciell! Jag är glad att din mamma överraskade dig med den dä du bara skulle ha den. :-)
Det är kul att göra " det lilla " som överraskning till de man gillar. Som betyder mer.

Det går jättefint med kattkillen. Jag har slutat höra på när han jamar när solen går upp vid 4:30. Han tycker nog att jag borde gå upp och hålla honom sällis istället för att tråksova. Idag sov jag till nio. Han är som en liten bebis i mångt och mycket. Sätter fart mot mina ben när jag går och blir olyckligt tilltrampad på ena tassen. Det känns hemskt när det händer.,

Vi har börjat gå ut på gården i sele vilket han älskar.
Han blir fortfarande helt förtvivlad när han lämnas ensam. Han vill med ut. Försöker vara hemifrån om än bara en stund om dagen nu för att vänja honom. Så att han förstår att jag kommer tillbaka.

Undrar om din nya skål är en sockerskål?

Stor kram till dig!

Finurliga fröken sa...

Så fint! Att någon lyssnar och gör sig besväret att hitta det du pratat om och köper till dig. Och skålen var också väldigt fin. Kram

Finurliga fröken sa...

Så fint! Att någon lyssnar och gör sig besväret att hitta det du pratat om och köper till dig. Och skålen var också väldigt fin. Kram

Flower of Fame sa...

Jag förstår din känsla så gulligt och vackert av din mamma att köpa skålen till dig. Ha en mjuk fin kväll Kram Pernilla

Anna sa...

Åh, vad fint gjort av din mamma. Små gester fyllda med mycket kärlek. Och det fick mig att komma ihåg att min mamma har namnsdag idag. Ska gå och ringa henne nu. :) /Kram, Anna

Bakom dörr nr. 11 sa...

Mammor är allt bra underbara.
Jätte vacker var den, förstår att du ville ha den.
Hoppas allt är bra med dig.
Kram Pia

VisaLiza sa...

Tingen som innehåller en tanke har en tendens att bli de käraste av ägodelar. Så fint av din mamma! Kramar Liza

Konsten att leva sa...

Både omtanken från din mamma och skålen var vackra. Jättesöt skål i en härlig färg

Kram Kajsa