Allt har sin egen plats

Går runt och tittar på packade kartonger.
Tavlor, speglar och gamla lampor.
I den där röran som blir när man avslutar,
det där sista på en plats som ska lämnas.

Hör allas prat i bakgrunden,
och tänker på den som inte är där.
För att livet har slagit till.
Och orken att ta sig tillbaka inte riktigt är där.
I minnet hör jag skratten från verandan.
Sena sommarnätter.
Maten som lagades tillsammans.
Promenaderna med hästar och hundar,
i den där saliga röran.
Höstluften som nyper till i kinden.

Hur vi lyssnade på Thåström.
Och sjöng.
Inte vackert men med hela hjärtat.
Och fnissade åt en annan tid vi levt i.
En kaotisk tid,
men tillsammans kunde vi skratta åt det.

Tänker att allt har sin egen plats.
Minnen och händelser.
Så förändras det och vi går vidare.

Vi älskar på så många olika sätt,
tider, upplevelser och människor.
Ibland förändras det,
 av sånt vi inte har någon makt över.

Då får man välja,
vad man vill spara i sinnet.
Jag väljer skratten, livet och den saliga röran.
Allt annat kan jag inte påverka,
Och det kan jag heller inte bära.

Jag tänker att nu åker jag hem igen.
Till det som är mitt.
Med mig har jag det fina jag väljer att spara.
I hjärtat.
Det räcker för mig.

Till er, en fin dag.
Kram Hannis










6 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Minnen i hjärtat är det jag samlar på...ett lite sorglig inlägg men som vanligt skriver du så vackert.
Kram från Titti

Mamma C sa...

Det bästa är nog minnena som man har trots allt.
Kram mamma c

Flower of Fame sa...

Så fint att spara de fina i minnet. Det gör du rätt i. Ha en mjuk fin dag Kram Pernilla

Pia sa...

De där minnena, guldklimparna, är de som gör att man plötsligt sitter fånigt leende mitt i ingenstans. Underbart skrivet, som en sång från ditt hjärta.
Önskar dig en fin helg!
Kramen
Pia

Kia sa...

Hej!
Kom hem i morse från grannlandet och tar igen lite här. :)
En kasse med något som är trasigt men inte vet vad det är kan bli en utmaning.
Men gillar du pussla så kan det bli spännande!!

Ha en toppen helg!
Kram Kia

House and Garden by Bia sa...

Jaa att spara minnena i sitt hjärta låter fint !!...
Och som vanligt skriver du så fint och poetiskt ;))
Ha en fortsatt fin sommar....jag har varit dålig på att skriva inlägg och kika in till er bloggerskor, men det ska bli bättring, hihi...har nu gjort två inlägg om bröllopet i alla fall ;))...
Ha det gott !
Kram