Vet ni vad det är?

Efter första arbetsveckans slut går jag förbi vår lokala blomsteraffär.
Där säljer dom ut överblivet billigt.
Jag gillar tanken.

Att det inte kastas, 
utan att det kanske finns någon som vill ha det överblivna.
Och fixa dom, 
för just dom här blommorna är oftast i bedrövligt skick.

Hur som, var jag på jakt efter en annan blomma.
Men hittade den här för en tjuga.
Som på ett sätt påminner om Palettsläktet men ändå inte.
Vet ni vad det är?

Hon som var tillfälligt i affären hade inte en aning.
Jag har letat men hittar inte något som påminner om den.
Känner igen den, men inget namn dyker upp.

Nu ska den få ny jord och ny kruka.
Näring, ljus och luft, det borde göra susen.
Så hoppas jag att ni vet vad det är,
så den får ett namn också.

Som sagt, första arbetsveckan är gjord.
Jag är mer förvirrad än vanligt.
Men det är som det ska ändå.

Härlig lördag till er!
Kram Hannis

6 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Häftiga blad. Tyvärr vet jag inte vad det är för någon växt. En ovanlig en. Ha en härlig lördag. Kram Pernilla

Mamma C sa...

Frågade gubben min eftersom det är han som kan allt om blommor här. Han känner igen den, men kommer inte på vad den heter.
Kram Mamma C

Carina sa...

Hej :)
Jag följer din blogg sen låååång tid tillbaka men är så himla dålig på att kommentera....förlåt...
Jag tror blomman heter Sammetsblad / Gynura aurantiaca....är inte säker men den liknar den i alla fall...
Kramar Carina / Hjo
kattarsel@live.se

HWIT BLOGG sa...

Hm, någonslags palettblad??! Ja jag vet inte, men fin är den...
Hoppas du får svar på frågan!
En skön helg till dig nu,
kram Titti

annika sa...

Åh redan första veckan avklarad, skönt! Fin blomma. Känner igen den men vet inte vad den heter. Kramar

Kia sa...

Ingen aning men den ser himla häftig ut!
En vecka går fort och man kommer snabbt in i tempot igen. Som om man aldrig varit ledig....
Här har snart första semesterveckan, andra omgången, gått.

Ha det toppen!
Kram Kia