Sista dagarna på semestern...

Jag lovade mig själv att koppla av och bort.
Inte kolla på tv, hänga så mycket på sociala medier,
inte planera så mycket.

Det har jag gjort.
Jag har umgåtts hit och dit stundvis.
Åkt lite fram och tillbaka.
Men mest har jag kopplat av och bort.


Tagit mig tiden att klia lammungar under hakan,
sitta i skuggan och läsa, sova middag, sen läsa lite till.
Och skrivit har jag gjort.
Ganska mycket.
Med avstängd telefon.

När man väl kommer in i den lunken,
är det nästan svårt att göra något annat.
Så värdefullt att ta sig den tiden.

Så, 
sista dagarna på semestern ska jag återgå till verkligheten.
Men i långsamt tempo.

Hoppas att ni har det bra.
Kram Hannis

Ps. Anna.S, så glad att du dök upp!
Har tänkt mycket på dig och var orolig att
du var sjuk igen,
Hur har det gått? Har du fått svar?
Du har verkligen samma rätt som alla andra,
att få den bästa vården.
Men jag förstår vad du menar.

Kan tänka mig att den lilla Toulouse är full av energi.
Det brukar gå undan när kattungar bestämmer sig för
att leka, allt är leksaker=))
Underbara små fyrbenta.
Dom får en alltid att le.

Stor kram till dig!





9 kommentarer:

Mamma C sa...

Så skönt att komma ner i varv och ladda batterierna på nytt. Jag har bara en vecka kvar att jobba. Sedan ska jag bara ta det lugnt med.
Kram mamma c

Mamma C sa...

Så skönt att komma ner i varv och ladda batterierna på nytt. Jag har bara en vecka kvar att jobba. Sedan ska jag bara ta det lugnt med.
Kram mamma c

Anna S sa...

Hej! :-). Det låter som en mycket bra tanke att koppla av och bort. Och att skriva. Jag skriver själv mest mail till en vän i USA numera. Inget dagboksskrivande eller annat. Ibland behöver en dock uttrycka vad som pågår inne i en. Att få det på pränt så man ser det lite utifrån. Som att punktera en ballong för art sen kunna känna det man känner.

Det har varit tufft för mig psykiskt då jag varit mycket ensam och inte riktigt klarar att bryta isoleringen då jag är i det där tillståndet.
Jag kände att du tänkte på mig och jag tänkte på dig tillbaks. :-)

Var på vårdcentralen i veckan och det var en bra läkare som tog mig på allvar. Det är förmodligen ingen cysta i benet, men kan vara att mina muskler blöder inuti. Tog prover och det visade att blodvärdet var lågt igen. Inte alarmerande som sist men jag ska försöka äta saker som hjälper det upp.
Kanske är det det låga blodvärdet som gjort mig så matt och nere på sistone. Kanske i kombination med annan inre stress.

Du gör helt rätt i att stänga av flödet som finns i sociala medier , och att sätta telefonen på ljudlöst.
Det är så lätt att hålla sig upptagen med sånt och missa sig själv på sätt och vis. Svårt för mig att göra det lagom. Det blir som en flykt.

Hoppas att du fär en go övergång nu när det är några dagar kvar på semestern!

Stor kram! Mjuk dsg.

LÁrt de Vivre sa...

Rena avkopplingen. Själv varvar vi våra lata dagar med sol, skumpa, vänner, sol, mat, vin...nästa vecka tror jag det blir utflyktsdags i Skåne eller Danmark. Oavsett är det skönt med lediga dagar att göra vad vi vill med.

Njut av dina

Kram Kajsa

Finurliga fröken sa...

Låter som en fantastisk semester. Själv sitter jag just nu i skuggan och andas lite men ska snart fortsätta att måla. De ska nämligen bytas rum så två rum ska målas. Men jag hinner njuta av hemgjord saft, mysa med djuren, leka med barnen och vara i solen. Kram

Finurliga fröken sa...

Låter som en fantastisk semester. Själv sitter jag just nu i skuggan och andas lite men ska snart fortsätta att måla. De ska nämligen bytas rum så två rum ska målas. Men jag hinner njuta av hemgjord saft, mysa med djuren, leka med barnen och vara i solen. Kram

HWIT BLOGG sa...

Låter som riktigt härliga dagar...skönt att bara vara...
Jag hoppas jag få lite tid i slutet av sommaren, egentid, en ganska så viktig tid.
Underbara och vilsamma bilder från dig (som vanligt!)
Sommarkram från Titti

Villa Freja sa...

Så sköna dagar. Härligt att ladda batterierna. Kram.

Kia sa...

Vad skönt! Bra att ta sig tid.
Själv har jag kommit in i ett flow av att bygga. Börja förra helgen med 2 utehagar och igår snickra jag ihop 2 hus som ska vara i dom och nu idag blev det 2 till hus. Kul när man känner tid och lust och få stå där och fixa.

Jorå hon har vuxit, blev 2 år förra veckan. Tiden går fort!!
Fint väder har dom haft och hon har skött sig bra i kanoten.

Ha en skön helg!
Kram Kia