Såna där regniga dagar

Ledighet och lite regn.
Tycker om några såna dagar.
Där jag gör sånt jag tänkt göra men inte när solen skiner.
Som att gå igenom sakerna jag fått.

Konstaterar att det blir mässing när det blir mörkare tider.
Ganska mycket mässing.

Gamla ljusstakar, krokar och annat smått.
Såna där bra att ha saker.
Om man gillar att plocka fram eller bort saker.

Så lite regn, plocka med saker och dricka en och annan kaffe.
Sån dag blir det idag.

Och tack för fina ord om det nya livet!

Kram Hannis




5 kommentarer:

Anna S sa...

Vackra saker! Det är så effektfullt med en samling av något i samma material. Jag kommer på mig själv då och då med att ha metall överallt hemma: metalldjur i olika storlekar men de flesta små, stolar av metall, pallar, ljusstakar och krokar på väggen i hallen. Metallskåp... Osv. Har funderat på varför jag är så förtjust i just metall och efter en snabb analys kom jag fram till att det håller bra. Inget som går att göra sönder i första taget. Jag gillar att ha saker som häller decennie för decennie. Gamla saker speciellt, som jag ver att du också gör. Det med historia har ju en speciell charm.
När jag ser mig om här nu så märker jag att jag inte har mänga eller nägon ärvd sak hemma. Jo, en kvinnofigur i gips som min farfar lät mig väljs ut medans han fortfarande var i livet. B
Resten är kära saker vänner gett mig. Burkar av metall såklart och en tekanna i samma matereal som nog är en kaffepanna. Men man kan ha vad man vill i den, även saft eller glögg, vatten eller vad som.

Jag gillar också att fixa runt hemma och få lite ordning. Det är för mig ofta meditativt och det känns som bättre ordning även på insidan.

Fin fredag till dig! Kram

HWIT BLOGG sa...

Ja regniga dagar är inte så dumma, kraven sänks och man kan gott pyssla med det man vill inomhus! Som att städa garderober och hitta en massa saker man glömt bort...
Ljuva bilder från dig!
Sommarkram från Titti

Flower of Fame sa...

Så mysigt att få flytta runt lite saker. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Mamma C sa...

Mycket man kan pyssla med när solen inte kikar fram.
Kram mamma c

VisaLiza sa...

Regniga dagar kan onekligen vara bra. Jag lyckades för första gången få ordning på mitt arbetsrum på grund av flera regniga dagar under veckan som gått. Fint med mässing förresten, det är något särskilt med ljusstakar i mässing tycker jag. Kramar Liza