Den där ampeln...

Det har tagit sisådär 6 månader,
och nu är den uppe,
den där ampeln av snäckor.
På semesterns sista dag kom den upp.

Ibland undrar jag hur det är möjligt,
att jag kan kolla på ett ställe så länge,
och tänka att där blir perfekt,
men ändå händer inget.
Behagligt att fundera över.

Idag har jag startat på jobbet igen.
Tänker att på något sätt,
 ska jag ta mig tillbaka till verkligheten igen.
Kanske blir jag till och med en seriös bloggare,
så småningom alltså.

Fin kväll till er.
Kram Hannis

Ps, Anna.S, som att punktera en ballong...
Exakt så!
Älskar när jag bara sätter mig och låter orden komma.
Utan krav, bara för att lufta.

Hur mår du nu?
Svara bara om du orkar.
Förstår att det blir tufft på flera sätt.
Bara att känna oro tar energi,
och väcker känslor.

Hoppas att dom hittar vad det är.
Bra med en läkare som tar det på allvar.
Just eftersom att det är allvar.

Kom ihåg att du är värdefull!
Skickar lite extra kraft till dig.
Stor kram!

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Ibland tar det sin lilla tid för saker och ting att komma på sin plats.
Kram Mamma C

Finurliga fröken sa...

Men så fint de blev! Och att de tar tid gör väl inget? Ibland behöver man fundera. Och ibland behöver man vänta även om de är rätt. Kram

HWIT BLOGG sa...

Ha ha, samma här...projekten är många och sen händer ingenting. Har lampor som ska upp och jag bara tittar på kontakten :)
Nåja, jag vet inte om du läste vad jag svarade dig på bloggen men blomman är en doftpelargon, Fragrans, blir så där härligt stor, skir och vinglig (och doftar ljuuuuuvligt!)
Kram till dig,
Titti

Fru Eriksson sa...

Ooooo,ja vissa saker kan ta låååång tid att få till hihi
Snyggt ♥

/Kram

Flower of Fame sa...

Så fint det blev med ampeln. Försök att njuta trots vardagen är tillbaka. Ha en fin dag Kram Pernilla

annika sa...

Jag tror att själva den kreativa processen ser ut så ibland. Jag kan tänka eller liksom inte tänka ibland på saker jag ska göra, förändra här hemma och så en dag är det dags. Då sker det. Jag har alltid fungerat så.
Och du, en seriös bloggare? Vad är det :) I mina ögon är du det! kramar

House and Garden by Bia sa...

Vilken fin ampel och vet du, jag såg en liknande på loppisen där jag brukar hyra in mej...såg den några ggr och var sugen på att köpa den, men tyckte att den var för dyr 50 kr !!! nu ångrar jag att jag inte köpte den...sen försvann den förstås !!
Hoppas din sommar varit bra "so far"...och att den fortsätter att vara bra ;)
Kram bia