Som suset av siden

Ett vykort kommer från en kär vän.
Jag fastnar med det i handen.
Betraktar varje detalj.

Far iväg i egen tanke och tolkning,
om en kvinna som omfamnar sina känslor.
Med en fjärils vingar på ryggen.

Pannan vilandes mot armarna.
Som att hon hämtar kraft och skydd i sin egen slutenhet,
för att sen sakta bege sig ut igen.
Påfylld och pånyttfödd.

Så som en fjärils liv kanske är på ett sätt.
I mina tankar.
Ur kokongen efter lite kämpande,
 kommer vackerhet, frihet och mod.

När hon stiger i den nya luften,
 kan man höra ljudet av vingar,
som suset från siden som fladdrar till i vinden.

Mjukhet.
Kram Hannis











8 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Fjärilar är så vackra. Vi köpte fjärilslarver på jobb. Så barner fick följa dem från larv till puppa till fjäril.Häftig känsla. Ha en mjuk kväll Kram Pernilla

Mamma C sa...

Älskar fjärilar, dom har ett budskap för mig som inbringar både tro, hopp och kärlek. Därför har jag ett par tatuerade.
Ha en fin lördag, fast vädret inte är så okej.
Kram Mamma C

Anna S sa...

Oerhört vacker bild! Och bra tolkning. Jag tror på att man kan hitta mycket i och om sig själv i slutenheten, tystnaden. För att sen hitta lugn i det som finns. Inom och utom en. Då kan världen vara vacker i mins ögon. Och allt kan ha sitt lunk.
Konst från vänner är fina överraskningar. :-)

Här blir det en lugn dag. Tvättade fyra maskiner och hängde det ute för att torka hela eftermiddagen och kvällen igår. Ska plocka undan lite som samlats på hög här under veckan jag röjt.

Mjukhet tillbaks till dig!

House and Garden by Bia sa...

Så fin tolkning och en jättefin teckning !!
Önskar dej en fin helg min vän !!
Regn här, men man får mysa till inomhus ;))
Kramis

MariaM sa...

Läser dina ord och känner igen mig själv, det tar tid att hitta sig själv och sina styrkor. Stämma träff med sig själv, hitta kontakten med sitt alldeles egna jag igen.
De tre sista raderna är såå vackra...
Tack. Kram!

Pia sa...

Vilken tolkning, förtrollande. Ord som kunde beskrivit mig men jag känner att det är dig själv du beskriver.
Jag är på väg till något nytt, det känns i hela kroppen, inte riktigt ännu, vingarna är inte klara för avfärd, men snart. Jag har gjort en resa dessa två sista månader, tror det får bli ett mail till dig istället.
Önskar dig en fortsatt fin helg!
Kramen
Pia

annika sa...

Vingar. Det som jag önskat mig sen jag var barn. Kanske finns de där ändå? När man släpper det gamla och glider in i det nya mjuka? Kramar

Felciia sa...

Så fin bild