Sådär snabbt går en vecka...

Jag packar med mig både dator och kamera.
För att jag tänker mig bloggandet och fotande.
Men så blev det inte alls.

Utan istället har en vecka gått åt till packande, jagande av en Myra,
och annat sånt där som händer under en vecka.
Vi avslutade idag med att fira brorsdottern som fyllt år.




Firande med människor och djur huller om buller.

Så förstås hennes egenbakade tårta.
Gjord på Harry Potter-sätt.
Felstavad för det var den i filmen.
Av någon som inte gått i skolan.
Ni kanske vet, ni som har sett den.

Harry och hans polare är viktiga.
För en faster som fattar noll om det,
så krävs det några förklaringar innan det faller på plats.

Och nu hemma igen.
Efter en systers flytt och kalas.
Sådär snabbt går en vecka.

Så nu ska jag kika in hos er.
Och se vad ni haft för er.
Packa upp gör jag en annan dag.

Och Anette,MariaM och Gunilla,
tack för fina ord och en kram!

Härlig söndagskväll till er som kikar förbi.
Kram Hannis

Ps. Anna.S jag hade också den drömmen som barn.
Ett stenhus med torn.
Som skulle fyllas med bara roliga saker.
Vem vet, vi kanske hamnar där någon dag=))

Visst är det så med värmen.
Jag har tänkt på att det är som att man kommer
närmare sig själv.
Kanske beror det på att man slappnar av mera.
Att det gör en närvarande.

Hoppas att du har det bra på alla sätt!
Kram


9 kommentarer:

Bakom dörr nr. 11 sa...

Kikar in för att önska dig en fin kväll.
Kram Pia

HWIT BLOGG sa...

Ja en felstavad tårta sitter ju aldrig fel :)
Kram till dig,
Titti

Marika sa...

Tårtor ska vara felstavade och lite sneda.
Design tårtor kan prinsessorna ha!
Kram

Mamma C sa...

En underbar vecka med andra ord.
Kram mamma c

Anna S sa...

Så härliga dagar med din Flock! Tårtan ser underfundigt fin ut, och klart den ska vara felstavad.
Pälsbollen är med såklart. Så mysigt.

Ja vem vet om vi hamnar i stenslotten en vacker dag. Man ska aldrig säja aldrig. :-) Säg nyligen ett till salu på nätet. Min skulle ha gräs och vildvuxen trädgård runt sig. Och en sjö.

Här har det röjts hemma i flera dagar. Det började med en stor skrivbordslåda med hundra saker som skulle slängas och som fortfarande är lite för fullproppad.
Sen tömde jag en klädkammare och hittade flera bra/ att- ha - tillgängliga saker. Samt inredning som bildar en röra här nu men jag gillar det. Plus sängkläder jag inte trodde det fanns nåt av. Väldigt bra att ha.

Idag har inneburit migrän och sedan samlad kraft att sätta gränser. Så svårt, men nu är det gjort. Svårt när man inte lärt sig art bråka eller sätta ner foten när ens gränser man satt upp korsas igen och igen. Jag har så svårt att ge mig själv rätten att säja ifrån. Men idag var ett första steg.

Mjukhet och hoppas din vecka blir hur bra som helst.
Kramen!

Hemma på Sjuan sa...

Härlig tid med familjen förstår jag och den där felstavade tårtan ser väldigt god ut. Kram Suss

Flower of Fame sa...

Så mysigt du haft det. Gulligt med en felstavad tårta. Härligt när barnen får vara med och skapa. Ha en fin dag Kram Pernilla

House and Garden by Bia sa...

Det är härligt med syskon...jag hade en bror men nu har han lämnat jordelivet och det är 16 år sedan men saknaden är stor ändå...snart har jag bara min egen lilla familj. Pappa och mamma är gamla och också sjuka...men så är livet, inget varar för evigt. Det låter som du hade en trevlig vecka iaf ;))...härligt !!
Hoppas den här veckan också blir bra !
Solig kram
Bia

VisaLiza sa...

Härliga bilder och härligt med tid då en är helt upptagen med att leva och bara vara. Kramar Liza