Så sådär efter midsommar

Midsommar...
en sån där helg som är så full av traditioner och förväntningar.
För mig handlar det om barnen.
Det är liksom deras helg.
En helg som skapar minnen.

Det blev fint.
Traditionellt med dans runt stången, god mat och kanske en 
glass eller två för mycket.
Som faster och moster kan man liksom bryta mot regler.

Kusinerna,
den yngsta i flocken står i allas centrum.
Snart blir hon storasyster.
Pälsbollen är alltid med.
Ganska mycket i centrum han också.





Så hon då, brorsdottern.
När blev hon så stor tänker jag.
Känns som nyss jag bar henne på höften,
Nu fixar hon håret tillsammans med min ena syster.

Så sådär efter midsommar,
åkte jag hem med en behaglig känsla,
Efter firande och påbörjad semester.
Nöjd är jag i den känslan.

Kram Hannis


7 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Underbara bilder med mycket känsla! Du fångade midsommaren på ett skönt sätt Hannis...
Kram från Titti

Flower of Fame sa...

Härligt med midsommar. Visst är det barnen som ska vara i centrum. Dock är mina barn vuxna nu så de var iväg på sitt. Härligt med semester. Ha en fin dag Kram Pernilla

åse sa...

Så härlig känsla i ditt inlägg, ljuvliga bilder. Kram Åse

Mamma C sa...

Fina bilder som du knäppt, och givetvis är det barnensdag denna dag.
Kram Mamma C

VisaLiza sa...

Onekligen fin känsla att bära med sig. Du fångar den väl i dina bilder. Kramar Liza

Anna S sa...

Så härligt att ni var tillsammans i flocken och hade det bra! Den där känslan av lugn, någon slags harmoni och gillande över varat och hur saker är , är det bästa tycker jag.
Visst är det konstigt när barn blir stora på några år eller inte lång tid alls. Nu var det länge sedan jag träffade syskonbarnen. Har födelsedagspresent till lillan som fyllde år tidigt i våras. Både jag och systern har safe att nu får vi ses! Men så får veckorna små fötter och springer iväg.

Midsommar var både inte alls lugn, med kattungen hemma och lugnare när en vän kom förbi och hälsade på mig spontant. Hon skulle ha lite midslmmarmiddag hos sig på kvällen . Det var lugnt och trevligt, och jag fick en välbehövlig paus hemifrån.

Katten T är så urbota söt! Första dagarna kunde jag och de som var här inte ta ögonen ifrån honom. Det gick bra att hämta honom och när han kom in i min studio så la han sej på fuskpälsen mitt på golvet och somnade. Så trygg på en gång. Jag försöker få honom att låta bli farliga saker, och han lyssnar på "nej".
Det var ett jagande efter honom att inte klättra upp för högt, inte äta papper och inre bli alltför uppe i varv senaste veckan. Men om jag är trygg så känner han det.

Igår lade han sej bredvid datorn när jag lyssnade på Bach och Vivaldi . Han verkade gilla speciellt orgellåtarna.

Vissa dagar, som idag väckte han mig kl 4 prick på morgonen. Vi vilar eller sover båda på eftermiddagen om tröttheten blir för stor.

Jag har introducerat vänner lite i taget för katten. I helgen kom en vän med 8- årig son på visit och akta dig vad spännande det var med honom. Bara det att killen ifråga var rädd för Toulouse . Det gick bättre sen, men intresset och tycka- omet var inte besvarat av pojken. ;- p

Härligt för dig med semester och dagar att fylla med vad du vill!

Kramen!

Pia sa...

Det är fint det där med flocken, att ha dem runt sig och känna att man tillhör dem.
Så underbara bilder. Fine fine pälsbollen, vilken lycka att få va i centrum och inte undanskuffad i ett hörn.
Kramen
Pia