Några dagar utan sol...

Så skönt det är ibland när det regnar.
En dag eller två.
Där man bara bläddrar i en bok eller kollar på en film.
Så har helgen varit.
Mixat med fika med vänner.
Och middagsvila.


Jag jobbar fyra dagar till.
Sen är det semester.
Så jag har börjat ta det lugnt i förskott.
Semester på ingång.
Den känslan är fin.

Hur var eran helg?
Kram Hannis

Ps. Anna.S men underbart med en ny fyrbent!!
Då kommer han alltså imorgon?
När en fyrbent får en matte som dig,
då blir det toppenbra!!
Du måste uppdatera mig om hur det går.

Jag tror också på det där med att hitta sig själv
i tystnaden. 
Det har hjälpt mig mycket att gå in i mig själv.
Att ärligt granska mina känslor och tankar.
Få svar som är sanna men ändå skonsamma.

Nu håller jag tummarna för dig och den lilla=))
Stor kram



6 kommentarer:

Pia sa...

Något regn har vi inte sett till, men vi slappar ändå :)
Jag och krigaren har verkligen gått in i sommarslowmotion. Lata mornar, bus i sängen, sen frukost. Så länge han vill får man passa på att njuta. Rätt som det är har han blivit stor och tycker inte att det är samma sak att sova länge jämte mamma.
Hoppas du får en fin vecka!!
Kramen
Pia

Mamma C sa...

Min helg har varit bra. Var med min gamla mamma och köpte kläder till bröllopet vi ska på snart. Här blev det inte så mycket regn faktiskt.
Kram mamma C

Flower of Fame sa...

Härlig helg du har haft. Och snart semester. Jag ska jobba tre och en halv vecka till. Nu längtar man. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Bakom dörr nr. 11 sa...

Visst är det mysigt med lite regn, då man bara kan vara inne och skrota
och tända mängder av ljus. Men i lördags var det inte så mysigt, då var vi ute precis hela dagen, burr.
Kram Pia

Helena sa...

Jag håller med dig. Ibland är det så skönt... ja, nästan lite befriande med regnet. Den ger tid till sånt som man annars inte själv ger sig tid till. Fin midsommarvecka till dig Hannis!/Kram

annika sa...

Ibland känns det som tiden bara flyter och man gör allt och ingenting. Oftast är det så för mig när det regnar också. I helgen var en dotter hemma och vi njöt av att ses prata och fika! Kram