Jaaaa, Yoga, Yoga, ropar hon

Jag rensar bland bildmappar.
Den där Myran finns ju med på en del bilder.
Hon får mig alltid att skratta.

Som när jag säger:
- Ska vi göra yoga?
- Jaaaa, yoga, yoga ropar hon.
Jag menar den riktiga yogan för mig.
Hon menar förstås yoghurt....
Det är hennes riktiga yoga.

Den ska ätas med andakt.
Yogan.
Intas med njutning, långsamt och spridas i ansiktet.

På ett sätt är det ju som yogan som jag tänker på den.
Med långsamheten.
Och spridningen av dess effekter.
Kanske inte i ansiktet.
Jo, dragen blir nog faktiskt mjukare.
Både är ju onekligen en själslig och fysisk upplevelse.

Så när föräldrarna sover,
och hon äter sin yoghurt,
gör jag några mjuka asanas på golvet.

Hon tittar på mig och höjer sitt glas:
- Yoga!
-Jajjemäm, yoga, svarar jag.

Yoga,
på riktig för båda.
På olika sätt.
Så som yoga är för många.
Tillsammans just den här morgonen,
blev den mixen oslagbar.

Mjukhet.
Kram Hannis







6 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Underbart. Vilka härliga bilder på Myran. Klart ni ska Yoga. Ha en mjuk Dag Kram Pernilla

Min Lilla Kokvrå sa...

Haha, klart man ska ha yoga i ansiktet, som mjukar upp och slätar ut :)
Guud, vilken söt Myra :)

Kram Birgitta

HWIT BLOGG sa...

Två goda ting:)
Ha en skön dag i solen!
Kram Titti

Anna S sa...

Fina Myran och fina du. Såklart med yogan! :-)))

Igår hämtade jag lille KitKat ( namn inte 100% bestämt än men det lutar mot Tolluse. ) Det är min barndomsvän som föreslagit namnet. Han är också stolt gudfar, självutnämnd . Jag sov inte mänga timmar natten till igår. Ville ha saker klart och på plats tills lilleman skulle komna. Men gjorde det viktigaste som att förbereda vatten och mat osv.

Det gick bra att hämta honom och i taxin hem. Han pep två gånger, inte mer. Sen var jag som paralyserad och kunde inte sluta titta på honom. Han är gräddvit i pälsen och som doppas med tassar och svans, öron i choklad. Han älskar att leka på en filt på golvet med sina många leksaker. De roligaste är en tom toapappersrulle och bollar av hopknycklat papper.
Han bär dem i munnen, efter att ha gått ut och in i en korg för att ta ut leksaker, och gömmer saken under sängen. Ibland kommer han och lägger bollen/ råttan/ rullen framför mej för att kasta.
Nu, efter knappt ett dygn börjar jag vara mej själv.
Jag blev allt nervös över att ta hand om en kattunge.
Men allt verkar gå jättebra. Det känns så fint med kattsällskap igen. :-)

Yoga, både din och Myrans är bra. Ska försöka mej på båda idag. Annars mest försöka landa och göra, vara som jag brukar.

Kramen!

annika sa...

Åh underbart! Mitt barnbarn såg en bild på mig när jag blundar och utbrast - mormor gör yoga! Så skönt med så många sätt, alla är rätt! Kram kram

Mamma C sa...

Yoga på två olika sätt men båda lika bra och nyttiga.
Kram Mamma C