Dom första dagarna....

Dom första dagarna på nya jobbet.
Ni vet hur det är.
Förvirringen, alla namnen, hitta på arbetsplatsen.

Och i det ska dom renovera ventilationen här hemma.
Så allt står liksom ihopknuffat mitt i rummet.
Jag hade tänkt öva på det där med struktur.
Men tar det en annan gång...


Det gör inget.
Jag som har varit så trött så länge,
har helt plötsligt fått energin tillbaka.

Så jag hoppar över saker i jakten på kläder.
Luktar på blommor och äter choklad.
Käkar lunch med kollegor som skrattar.

Ungefär så är dom första dagarna.
I det nya.
Det känns bra.

Och tack för att ni hittat hit också.
Att ni tar er tiden.
Det är värdefullt.

Fin fredag till er.
Kram Hannis



6 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Så härligt att höra att energin är tillbaka. Skönt att få må bra igen. Här är det studentdagen och mycket att stå i. Kul ikväll när allt är rott i land. Ha en solig fin dag. Kram Pernilla

HWIT BLOGG sa...

Åhhh kul med en ny start och en ny blogg, ha det var ingen dum idé!!! Det kanske man skulle ta och göra, får en nystart och göra om och göra rätt...
Kul med nytt jobb också, du verkar redan trivas :)
Ha en fin och solig lördag!
Kram från Titti

annika sa...

Skönt med energi och nytt jobb! Grattis till det nya. Kram 💙

Anna S sa...

Hej! :-) Så fin din nya blogg är. Liksom den förra, men ibland behöver man förnyelse.
Så skönt att saker flyter på och att du har bra saker och bra människor runt dig! Det är härligt när energin återvänder. När en är i det där trötta, utdragna som går som i slowmotion kan det ofta kännas som om det komet vara för alltid tycker jag. Men så plötsligt vaknar man till. Som om kroppen och själen tankat tillräckligt med syre för att köra på med livet igen.

Jag har haft det upp och ner. Idag började jobbigt men jag kämpade mig ut för att hämta lite saker jag beställt. Köper saker för att uppdatera min lägenhet lite. Ny blandare och takdusch, bytt ut spisen mot ett fynd jag gjort på ny ugn/ spis. Och idag, äntligen en riktigt bra och välfungerande högtalare. Jag har länge haft ett par minimala som jag använt växelvis. Men det var bara att den ena spelade diskanterna och den andra hade hand om basen. Och ibland hoppade den frenetiskt när det var mycket basgångar i musiken. Inte helt safe. Jag lyssnar jättemycket på musik , så det känns som en bra present till mig själv.

Värmen håller på att ta kål på mej, men väntar på enbotdsfläkt jag insåg att jag saknade. Min gamla gick sönder i höstas. Är det sommar så är det. Försöker hålla mig sval och ha öppet så mycket som möjligt.
Inte glömma att dricka mycket vatten.

Tack för din hälsning i den fd bloggen :-). Var där och läste men har varit alltför matt.

Fin kväll till dig! Kramen!

Marika sa...

Å härligt med nytt jobb! Grattis!
Du jag kände inte alls till Olle Ljungström men har genom dig upptäckt honom.
Tack! Lyssnar mig just nu igenom hans sånger. <3

House and Garden by Bia sa...

Kan du skicka mej lite av din energi ?, hihi...skulle behöva lite jag också, det är så mycket jag behöver göra just nu, men det känns bara jobbigt, tyvärr...det är väl så med livet...ups and downs ;)...men väldigt roligt att du "startat om" din blogg ;))...kul !...hoppas du kommer att trivas med den ;)
Kramisar bia