Så startar jag om på något sätt

Ni vet när man öppnar ett fönster och släpper in vårluften,
efter vad som känns som en evighetsvinter.
Ungefär så är det nu.
När fågelkvittret tar sig in tillsammans med värmen.
Ibland behöver man bara starta om.
Lite eller mycket.

Jag gör det här på en ny bloggplats.
För det roliga, kreativa.
Med mig har jag tagit några av mina egna favoriter.
I dom texter jag skrivit.
Och snart kommer det att fyllas på med annat.
Blandat som vanligt.

Jag kommer att fortsätta att skriva om det jag brinner för.
Det jag har där inne, tankar och känslor.
Främst för att jag tror på ärligheten.
Om att livet ser inte bara ut på ett sätt.
Kontrasterna är oändliga.

Namnet kommer sig av att gryningen är min bästa tid.
För skrivandet, för knytandet av smycken,
målandet och tankelugnet.
I tystnaden och det milda ljuset.

Så jag startar om på något sätt.
Eller egentligen på flera sätt.
Det känns som en bra sätt att börja en sommar på.

Till er, som kanske kommer hit.
Fin starta på eran vecka.
Kram Hannis


11 kommentarer:

annika sa...

Jag har läst inläggen du tagit med, de var mina favoriter också ❤️️ Många kramar och tack för att jag får följa med på din stig.

House and Garden by Bia sa...

Såg på min blogg att du startar om ;))....ibland ska man nog göra det, om man känner för det så klart!...jag blir nog kvar i blogglandia ändå...skulle nog sakna er fina bloggerskor. och blogginläggen får väl komma när dom kommer, men antagligen blir det ungefär som nu, hihi...men eftersom jag också har instagram, så får det bli när jag känner för att blogga ;)
Jag brukar ändra lite på bakgrundsbilderna ibland...då känns det också lite "nytt"
Kram till dej ;)

Anonym sa...

Jag följer gärna med dig in i gryningen. Jag önskar dig all lycka till med allt du har framför dig ❤ Kram
Åsa

Mamma C sa...

Nu har jag lagt till din nya blogg. Så jag inte missar något.
Kram mamma C

Flower of Fame sa...

Klart jag följer med till din nya blogg. Vilket fint namn på bloggen. Det passar dig. Ska läsa ikapp vilja inlägg du valt att ta med dig. Ha en mjuk fin dag i det nya. Kram Pernilla

Helén i Vilrummet sa...

Härligt med nystart. Men stilen är den samma och det gillas skarpt. Dina texter berör så mycket och lockar fram en bättre sida hos mig.
Kram Helén

MariaM sa...

Jag är med Hannis. Så fint namn, I gryningens ljus. Är särskilt förtjust i den stunden också, då innan allt vaknar. Att vara uppe och betrakta livet, se på insidan.
Ha en bra vecka. Kram.

Fru Eriksson sa...

Håller med övriga vackert namn ❤️ ...
/Kram & all lycka!

Kia sa...

Jag fick en trött start på veckan. Kan bli så när man fått för mycket frisk luft på helgen. :)
Kul med nystart. Jag ska starta om lite i höst men mer om det en annan gång.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Ida här och nu sa...

Jag var så rädd för att du skulle försvinna. Jag orkar inte riktigt läsa och kommentera bloggar lika mycket längre. Men jag tycker så mycket om att läsa dina ord och njuta av dina bilder. Kram

Ida här och nu sa...

Jag var så rädd för att du skulle försvinna. Jag orkar inte riktigt läsa och kommentera bloggar lika mycket längre. Men jag tycker så mycket om att läsa dina ord och njuta av dina bilder. Kram